Tak jak w temacie. Niestety jestem Świeżak w te klocki i tematy które już tu spotkałem i przeczytałem niewiele wnoszą do mojej wiedzy. Oznaczenia Agr i tym podobne do dla mnie UFO
Mam pytanko mam już leciwa Octavie i chce w nią tchnąć trochę życia. Stunkneło jej już 261 tyś km i chce w niej zmienić silnik na coś rozsądnego. Niestety pakując w nią kasę nie chce wsadzić pod maskę jakiegoś "Niedzielnego silnika" tylko siakiegoś "diabła Diesla"
interesowało by mnie min 140-160 koni. Rozumiem że wiąże się z tym modyfikacja elektryki zawieszenia , komputera ..chłodnicy i innych rzeczy, ale jestem na to gotowy.
interesuje mnie jakiś rozsądny wykaz rzeczy które muszę kupić wraz z jakimś silnikiem, oraz osobę która może mi to zrobić (fachowo).
Jezeli zmieniac silnik to tylko na ASZ - 130km albo ARL 150km i nie isc w zadne 2.5 których nikt nie dłubie , a 2.0 BKD jeszcze troche kuleją mimo ze cos tam w nich poprawiono.
dawid.k, Oba przykłady,które podałeś,są delikatnie mówiąc o kant dupy potłuc.Sześciocylindrowego motoru nie zmieścisz w komorze silnikowej,a 2,0 BKD wiąże się z taką ilością przeróbek,że szkoda kasy.
Czy coś złego dzieje się w Twoim AGRz-e?Pije 2l oleju /1000 km?Jeśli nie,to przebieg 260 kkm nic nie znaczy,te silniki jeżdżą 2x więcej. Przy tym przebiegu możesz założyć większą turbinę,wtryski i zrobić program na 150-160 KM i spokojnie sobie jeździć.
Na Twoim terenie są koledzy,którzy obadają silnik i powiedzą,co należy zrobić.
"JanuszSz" silnik od wymiany oleju do wymiany bierze kolo litra wiec nie jest źle.
Masz może na takich "macherów" od tuningu. ( choć rano zaraz po odpaleniu dymi na biało ,,ale chwile)
Jaki jest koszt takiego zabiegu ?
Czy to AGR to nie wiem..szczeliłem że to ten silnik.
To jest Octavia po tym liftingu deski
dawid.k, Podałem Ci kontakty do kolegów,którzy się na tym znają.To nie są "macherzy",a profesjonaliści.Każdy z nich autorytatywnie określi co można zrobić z Twoim silnikiem.Co do cen,to chyba wycena jest indywidualna i na ten temat musisz rozmawiać z nimu.
Jezeli chcesz zmieniac silnik to tylko na ASZ lub ARL. To sie da zrobic prawie bezbolesnie i praktycznie seryjnie.
Do przejscia na PD potrzeba:
- silnik z osprzetem
- skrzynia biegow 6
- kompletne polosie
- wiazke elektryczna silnika
- rurki do IC, sprezarki, etc
- sterowanie podcisnienia, czyli wszystkie rurki i zaworki
- weze do klimatyzacji jezeli jest klima w aucie
- weze do chlodnicy
- weze do listwy paliwowej
- powinno sie tez wymienic caly przeplywomierz wraz z gorna pokrywa filtra powietrza
- pierwsza czesc wydechu, lub najlpiej caly wydech
- oczywiscie ECU wraz z przeprogramowaniem immo
- dolozyc tez trzeba pompe paliwa do baku i podpiac jej sterowanie i zasilanie
- powinno sie tez dolozyc chlodnice paliwa
To tyle, piszac tak ogolnikowo z pamieci.
Jest z tym troche roboty, ale jak sie ma wszystkie czesci, to ogarniety mechanik zrobi to w 3-5 dni.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
Ok "Purchawa"ale jakie rezultaty po tym osiągnę ? I ile będzie mnie to kosztować
Dziś mi auto wróciło z serwisu znowu przeplyw....5 za kadencji tego auta.
Dzwoniłem do jednego z tym kolegów co mi podaliście do nich stronki .
Ogólnie zabieg 118 koni i 280 Nm proponują mi za 1200 zł + ekspertyza czy się nadaje za 200 zł. Niby niedrogo ale wywalenie turbo i wstawienie większego na 160 koni wraz z klamorami około 3 tyś zł.
Wiec teraz kwestia zastanowienia się co się bardziej opłaca.
Musze se załatwić krechę i będę działał. ( Dokumenty już mam :P i zdolność też)
Komentarz